OTSING
  Ekspordirevolutsioon: Haapsalu puitmajad vallutavad maailma
12.11.2013


Viimastel aastatel on palju olnud juttu ekspordirevolutsioonist - koolitusprogrammist, mis on loodud noortele müügijuhihakatistele ja ekspordiga tegelevatele ettevõtetele ning mille eesmärk on tekitada juurde uusi professionaalse ettevalmistusega ekspordi müügijuhte tõsta läbi selle ettevõtete ekspordivõimekust.
Aasta jooksul osalevad ekspordijuhid koolitustel, kus õpetatakse nii nägema, mõtlema ja õigetele nüanssidele tähelepanu pöörama kui ka tegelikku müüki korraldama.

Programm on eriti populaarne olnud Eesti puitmajade tootmisega tegelevate firmade seas.

Üheks edukaks näiteks on Haapsalu ettevõte Tene Kaubandus, mis toodab kuusepuidust aia- ja suvemaju.

Uuenduslik õpe
Nimelt asus mullu jaanuaris asus Tenes müügijuhina tööle Oliver Pets ning nüüd on laiendanud juba tegevust Põhja-Ameerikasse ja Austraaliasse. Ettevõttel läheb enam kui hästi – praegu on kõrghooaeg ja tänavune müük tõotab tulla aegade suurim.
Uut müügijuhti ja Tene Kaubandust on maailmavallutusel aidanud rahvusvahelise kvalifikatsiooniga müügijuhte koolitav programm Ekspordirevolutsioon.

Tallinna ülikoolis õppides häiris Petsi, et teooriat lugevail õppejõududel tihtilugu endal praktikakogemust polnud. Ekspordirevolutsiooni koolitusi annavad aga sellised maailmaturunduses tuntud nimed nagu Per V. Jester, Albert A. Angehrn ja Fons Tropmenaars.
Enim oli Petsi hinnangul programmis kasu igale ekspordijuhile määratud mentorist.
“Minu mentor on Janek Kalbin. Alguses olin skeptiline – tema töökogemus on toiduainete müügis, seega on meie valdkonnad väga erinevad. Tegelikult sai ta aga kõrvaltvaatajana hinnata ja oskas seega suunata tähelepanu asjadele, mis meil on nii igapäevased, et ei täheldagi.”
Ekspordirevolutsiooni eesmärk ei ole panustada sellele, mis juba toimib, vaid tuua värsket verd ja uusi vaatenurki. “Üheski Eesti koolis selliseid teadmisi ei saa,” nentis Pets. Seega kui ettevõte on aja jooksul sattunud mugavustsooni ja seda ähvardab stagneerumine, annab Ekspordirevolutsioon tõuke tagasi innovatiivsele rajale.


Uus turg ookeanide taga
Näiteks on Tene Kaubandus siiani müünud peamiselt Saksamaale, Hispaaniasse, Hollan-disse ja Prantsusmaale.
“Raamatu järgi tegutsedes oleks minu stampne valik olnud laiendada tegevust edasi põhjamaadesse või Inglismaale,” ütles Pets.
Noor müügijuht otsustas aga tüüpilisest lahendusest mööda vaadata ja möödunud suvel alustaski Tene toodete eksporti Põhja-Ameerikasse ja Austraaliasse. “Siin on ehk minu isiklik kius mängus – teha asju nii, nagu neid enne tehtud ei ole. Inimeste ambitsioonid on erinevad, minul ei ole see töö lihtsalt töö tegemise pärast, vaid soov anda panus, mis oleks ka minu nägu,” lisas Pets.
Euroopast välja müümise suurim pluss on müügihooaja pikenemine. Siin käib peamine töö kevadsuvel, ülejäänud aasta tuleb toota või müüa lattu. Austraalias seevastu on samal ajal suvi, kui meil on talv, ja kaubavedu Põhja-Ameerikasse võib piirkonnast olene- valt isegi üle kuu võtta, mis loodetavasti muudab aktiivse müügitöö Tenel aastaringseks.
Kui Euroopas on freesprussist aiamajad juba teada ja tehtav kaup, siis Kanadas täpselt sellist toodet (tooraine suurest hulgast hoolimata) ei ole.
“Kui suudame sinna esimesena vundamendi luua, siis selleks ajaks kui konkurendid tekivad, oleme juba tugeval positsioonil,” ütles Pets.
Ülemaailmse müügitöö keeruline osa on ajavahega arvestamine – kaheksast viieni tööpäevadele lisaks tuleb klientidele ja partneritele kättesaadav olla ka õhtu- ja öötundide ajal.
“Kui üks meie Põhja-Ameerika partner aitas käivitada Austraalia osa, siis istusin üksi üheksa ajal kontoris, suhtlesin Kanadaga ja ootasin, et Austraalia partnerid ärkaksid,” sõnas Pets.
Kui Euroopat pidi viivad kauba laiali veoautod, siis üle ookeani on puumajad vaja toimetada merekonteinerites. Nende teistsugune ehitus nõuab ka täiesti teiste mõõtmetega pakendamissüsteemi loomist. “Sellepärast pidin ikka veidi vaeva nägema, et ettevõttele uus idee maha müüa!” muigas Pets. Tellitud majad toimetatakse kohapeale detailidena ja kokkupanek jääb kliendi ülesandeks. Täiesti uue ja eksootilise turu avas Tene Kaubandusele ka talvine müügireis Liibanoni. “Neil sellist toodet nagu puust aiamajad polegi, see on eksootika ja neile meeldib tohutult,” seletas Pets.
Praegu tegeleb firma juba uue saadetise Lähis-Ida poole teele saatmisega.
Oma töö plussiks peabki Pets, et saab elada ja töötada Haapsalus, aga samal ajal tegelda suure ja laia maailmaga.
Eesti turg moodustab Tene Kaubanduse müügist imeväikese osa ega ole kunagi olnud eesmärk omaette. Eesti sellesarnase toodangu maht on lihtsalt mitu korda suurem siinsest nõudlusest.


Efektiivsus on järgmine eesmärk
Ekspordirevolutsiooni üks eesmärk on, et aasta pärast programmi lõppu oleks osalenu suuteline oma ettevõttele tooma vähemalt ühe miljoni euro suuruse ekspordikäibe kasvu.
Petsile ja Tene Kaubandusele pole see summa probleem. “Praegu mõtleme pigem selle peale, kui palju seda eesmärki ületada suudame,” ütles Pets.
Oluline on näha ettevõtet kui tervikut – mitte ainult mida müüd, vaid et rahul oleks ka näiteks töölised. “Nüüd ongi meie eesmärk kogu ettevõtte koostööd paremaks muuta.”
Nõudmised Ekspordirevolutsioonis osalevale ettevõttele olid vähemalt kümne miljoni (krooni) suurune ekspordikäive, kandideeriv müügijuht pidi olema kõrgharitud, rahvusvahelise kogemuse ja laialdase keelteoskusega.
Marketingi Instituudi ja ITM Worldwide’i korraldatavasse möödunud aasta aprillist tänavu aprillini kestnud programmi valiti 25 ettevõtet ja 25 noort müügijuhti.
Petsi arvates on Ekspordirevolutsioon noorele suurepärane hüppelaud, sest peale kõrgetasemelise õppe saab osaleja ka tegeliku töökoha.

Tene Kaubandus on täna esindatud Saksamaal, Hollandis, Šveitsis, Prantsusmaal, Norras, Itaalias, Rootsis, Soomes, Poolas, Hispaanias ja Portugalis.

5. detsembril tehti teatavaks ka Läänemaa parimad ettevõtted 2012 aastal.
Töötaja sõbraks pärjati Tene Kaubandus.

Loe lähemalt artiklist: Parimad ettevõtted: Heal, Haapsalu Kuurort ja Tene Kaubandus


Puitmajade eksport on kasvanud
Eesti Puitmajaliidu ja Keskkonnateabe Keskuse andmetel moodustas Eestis puidust kokkupandavate ehitiste eksport tänavu esimese üheksa kuuga ligi 144 miljonit eurot, mis on 2011. aasta sama perioodiga võrreldes seitse protsenti enam.

Statistika andmetel eksporditi Eestist tänavu kolmandas kvartalis 54,6 miljoni euro väärtuses puitehitisi, mis on 26 protsenti enam kui mullu samal perioodil. Sealjuures oli puidust kokkupandavate ehitiste näol tegemist III kvartalis suurima puidust ekspordi kaubagrupiga
Puitehitiste ekspordi sihtriikide seas on esikohal jätkuvalt Norra, kuhu tänavu esimese üheksa kuu kokkuvõttes eksporditi 53,6 miljoni euro eest puitehitisi. 2011. aasta esimese üheksa kuuga võrreldes kasvas Eesti puitehitiste eksport tänavu Norrasse 50 protsenti. Peamiste ekspordi sihtriikidena järgnesid Norrale vastavalt ligi 31,1 miljoni ja 11,3 miljoni eurose ekspordikäibega Saksamaa ja Suurbritannia.

Kokku moodustas puittoodete eksport käesoleva aasta esimese 9 kuuga üks miljard eurot. Puittoodete import moodustas 9 kuuga 283,8 miljonit eurot.


Algallikad:
Lääne Elu online: "Haapsalu puitmajad vallutavad Ameerikat, Aasiat ja Austraaliat"
Lääne Elu online: "Puitmajade eksport on kasvanud"
Lääne Elu online: Parimad ettevõtted: Heal, Haapsalu Kuurort ja Tene Kaubandus
 
Firmainfo
  TENE KAUBANDUS

Telefon: 472 2000
Faks: 472 2001
E-mail: Saada kiri
WWW: www.tenekaubandus.ee


Aadress: Lihula mnt 22B, Haapsalu 90507, Läänemaa
Reg. kood: 10430670
 
Ehitus.ee artiklid
Kõik vanemad uudised leiad arhiivist
Login
Kasutaja:
Parool:
Registreeru
Unustasid parooli?

Kõik õigused kaitstud 2007 – 2022, ehitus.ee  |  Turismiweb.ee  |  Sisustusweb.ee
e-mail: info@ehitus.ee / tel. 6 818 880